opnieuw REMATCH! - Reisverslag uit Temecula, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu opnieuw REMATCH! - Reisverslag uit Temecula, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu

opnieuw REMATCH!

Blijf op de hoogte en volg kimberley

23 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Temecula

In mijn laatste blog had ik aangegeven dat ik het tot 8 september ging proberen, dat is helaas niet gelukt.

Ik was de gehele zondag vrij en ben toen naar een outlet geweest. Hier heb ik even lekker gewinkeld, Ja dat haat ik normaal gesproken maar ik had nieuwe schoenen nodig ;). Daarna ben ik naar het strand gegaan en hier heb ik de hele middag na kunnen denken. Tot de beslissing gekomen dat ik met mijn hostmoeder moet praten over de situatie om het te kunnen verbeteren voor iedereen. Dat stond dus op de planning voor maandag.

Maandag was dan de dag van het gesprek. Toen we de kinderen op gingen halen van school sprak ik haar aan. Ik vertelde dat ik het lastig vind om over mijn gevoel te praten maar dat ik het toch even kwijt moest. Ik zei dat ik twijfelde of ik dit een jaar kon volhouden zoals de kids nu waren. Ik vertelde dat de afgelopen weken zware momenten hadden gehad. Hierop reageerde zij gelijk dat we dan in rematch moesten gaan. Iets wat ik totaal niet verwacht had, ik wilde de situatie samen gaan verbeteren en niet opbreken aan onze match. Ik vroeg dus ook of de kinderen makkelijker zouden worden als alles gesetteld was en normaal werd. Daarop antwoord zij dat de andere au pair meer probeerde de connectie aan te gaan met de kids. Ze vond dat er geen connectie was tussen ons en het dus niet zou werken. Ik probeerde niet genoeg volgens haar. Ze haalde de situatie aan dat de kids boven aan het spelen waren en ik buiten zat met de honden. Vanuit mijn perspectief was dat een goede keuze: ik had de jongens vaak genoeg gevraagd of ze samen iets wilde doen en het antwoord was altijd NEE. Op dat moment was er geen tijd om met de honden te wandelen en werden ze dus helemaal wild in de tuin. Ik wilde daar mijn aandacht op houden, aangezien de jongens rustig aan het spelen waren. Zij was het daar dus blijkbaar niet mee eens. We gingen dus in de rematch.
s’avonds had ik met mijn counselor gebeld over wat er voorgevallen was en hoe ik nu verder ging. Ik gaf aan dat ik graag wat tijd wilde hebben om te bedenken wat ik wilde. Naar huis of proberen een nieuw gezin te vinden.

Dinsdag dan toch besloten om het nogmaals te proberen. Gesproken met de counselor en aangegeven wat er fout ging en wat ik zocht in een familie. Vanaf woensdag zou dan mijn profiel weer online komen en konden families mij zien.

Dan was het woensdag en had ik mijn eerste familie gelijk al. Een gezin met 2 jongens van 6 en 8. Met de vader gepraat en dat voelde wel oke. Toch heb ik s’avonds besloten het niet te doen. Ik twijfel teveel over de leeftijd van de kinderen, ze zijn in dezelfde leeftijd als de kinderen nu zijn en ik ben bang dat ik dan weer de foute keuze maak. Dus dat gezin is afgevallen.

Vandaag is het donderdag en heb ik nog geen nieuwe gezinnen gekregen. Ik wacht rustig af. Ik heb 2 weken de tijd om een gezin te kunnen vinden. Dat is tot 5 september. Ik vertrek uit dit gezin op 31 augustus. Dan ga ik naar Los Angeles en van daaruit vlieg ik of naar huis of ik ga naar een nieuw gezin. Ik blijf hopen op een nieuw en fijn gezin, maar ik houd er ook heel erg rekening mee dat ik naar huis ga 5 september.

Ik houd jullie op de hoogte!

-xoxo- Kimberley

  • 23 Augustus 2018 - 19:11

    Karin:

    Goed dat je het even van je af hebt geschreven.
    Nu is het waarschijnlijk voor jezelf ook duidelijker.
    Ik hoop voor jou natuurlijk dat er nog een heel leuk gezin komt.
    Dit omdat je avontuur in Amerika toch nog een goed einde krijgt.
    Maar als je naar huis komt is het ook goed.
    Hier is een familie die je met veel warmte ontvangt.
    Maar dat weet je wel.

    Xxxxxx mama

  • 23 Augustus 2018 - 19:42

    Elly Bosvelt:

    Hoi Kimberley, wat goed van je dat je hebt doorgepakt en geprobeerd hebt om te praten. Mocht er geen ander leuk gezin komen dan heb door deze weken veel ervaring opgedaan !
    We hopen dat het je lukt en anders wacht er thuis een warm nest op je dat weet je.
    We vinden je echt een kanjer !!!
    Groetjes Elly en Bert Bosvelt

  • 23 Augustus 2018 - 21:34

    Désirée:

    Ha Kimberley,
    ik heb even je verslagen door gelezen, best heftig allemaal. Goed dat je het aangekaart hebt bij je 2e gezin. Als ik het zo lees zitten zij in een onrustige tijd en is het extra moeilijk voor jou om daar au-pair te zijn. Goed dat je het allemaal van je afgeschreven hebt. Kijk terug op de positieve dingen die er in het gezin waren en wat goed ging en probeer de rest los te laten, als je dat kunt...je bent goed bezig en vergeet niet je leert het met vallen en opstaan, het hoeft niet allemaal in één keer goed te gaan.
    Sterkte en wijsheid voor de komende tijd .
    Lieve groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Temecula

kimberley

Actief sinds 20 Juni 2018
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 7660

Voorgaande reizen:

08 Juli 2018 - 08 Juli 2019

au pair in Amerika

Landen bezocht: