de eerste week in het nieuwe gezin - Reisverslag uit Temecula, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu de eerste week in het nieuwe gezin - Reisverslag uit Temecula, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu

de eerste week in het nieuwe gezin

Blijf op de hoogte en volg kimberley

02 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Temecula

Ondertussen ben ik alweer 1 week in mijn nieuwe hostfamilie en ik heb het hier reuze naar mijn zin. Na het plaatsen van mijn laatste blog besloten om de vlucht van Donderdagavond te kiezen. Dat dus doorgegeven en alles zou nu zo snel mogelijk geregeld worden. Gelijk daarna gebeld met mijn nieuwe counselor en ook zij was al zo behulpzaam en aardig. Die woensdagavond al begonnen met alles inpakken en klaarmaken voor vetrek. Donderdagochtend was dan mijn laatste dag begonnen in Los Altos Hills. Om 9 uur naar de bank om mijn bankaccount te sluiten, vervolgens Jessica en Leslie oppikken en door naar een cafe om Ronja te treffen. Gezellig met zijn allen een afscheidsmomentje gehad en om 12 uur moest Ronja weg om haar kinderen op te halen. Ik samen met Leslie en Jessica naar de mall, want ik wist nog steeds mijn vluchttijden niet. En dat is extreem zenuwslopend kan ik je vertellen. ;) Na wat shoppen in de mall afscheid genomen van Leslie, zij ging haar broer ophalen van de luchthaven. Jessica thuisgebracht en weer afscheid genomen. Toen terug naar mijn huis en de laatste dingen inpakken. Ondertussen had ik mijn vluchtinfo ontvangen en zou ik vliegen om 7:40. Nog snel gegeten thuis, laatste dingen afgehandeld en toen met de Uber naar de luchthaven. Op de luchthaven door security en toen opstellen in lijnen om het vliegtuig in te mogen. Bij deze maatschappij kreeg je geen stoelnummer maar een rijnummer en dan mocht je vervolgens, als je aan de buurt, was zelf je stoel kiezen. super raar maar okay dat is ook Amerika. Na 1 uur vliegen landen we alweer in San Diego. Koffers pakken en op zoek naar Lexi, mijn nieuwe hostmom. Dat was moeilijker dan gedacht maar na 10 minuten elkaar toch gevonden. Toen snel met de auto naar huis en daar was de oude au pair nog met wat eten voor mij. Ik voelde me gelijk al zo welkom in het gezin, in de auto hadden we al super veel gepraat en die nacht vroeg ze de hele tijd of alles okay was en ik okay was. Die nacht slapen en de volgende ochtend tijd om de kinderen te ontmoeten. De jongens waren aan het spelen met de lego en toonden al veel meer interesse in mij en het hele leven dan mijn oude gezin. Er was zoveel levendigheid in het huis en de kinderen kunnen echte deugnieten zijn, maar dat is zoveel leuker en gezelliger. Die dag lekker gezwommen, want het is hier zo warm. Bijna elke dag is het meer dan 32 graden, gelukkig is het hele huis voorzien van airconditioning. Na het zwemmen avondeten maken en toen kwam de vader alweer thuis van zijn werkweek. Hij werkt nu nog doordeweeks in Chicago, maar is alles aan het verplaatsen naar Californië. Ook was de vriendin van Lexi er met haar au pair, de vriendin van Jessy ( de oude au pair ). Ik besloot naar bed te gaan, want ik was nog erg moe van alles. Zaterdag om 8 uur mijn bed uit en beginnen met de “werkdag”, de ouders waren met de honden wandelen en daarna maakten we met zijn allen ontbijt voor die morgen. S’middags weer naar het zwembad en s’avonds was ik alleen thuis met de kinderen. De ouders hadden een afscheidsdiner met de au pair en met de vriendin van haar. Ik moest de kinderen dus naar bed brengen, en Lexi heeft wel 20x gevraagd of ik daar wel comfortabel mee was. natuurlijk, ik heb vaker kinderen naar bed gebracht dus dat kwam wel goed. De rest van de avond tijd voor mezelf en rustig wat Netflix kijken. Zondag gingen we met de familie naar Old town en dit ziet er precies zo uit als hoe wij America neerzetten in attractieparken. Met de houten trappetjes voor de winkels en balkonnetjes erboven. Super leuk en gezellig. Lunch gegeten en ook nog diner gehad. Toen terug naar huis, kids naar bed en samen met de moeder de rest van de week doorgenomen. Maandag zal het dan echt beginnen. Om 7 uur beginnen met honden wandelen, dan ontbijt voor de kids maken en de rest van de dag de kids vermaken of dingen doen in het huis. Het plan maandag was om naar het zwembad te gaan maar die was helaas gesloten, dus dan maar spelletjes spelen buiten. Dinsdag gingen we boodschappen doen, zodat ik weet wat ik allemaal moet halen en waar. Woensdag moesten de kinderen naar de doktor en was ik dus wat uren vrij. S’middag wel meegeweest naar wat winkels zoals de target. Elke avond was ik om 5 uur klaar en begon Jessy met diner maken. Hierbij heb ik veel gekeken zodat ik weet hoe ik het eten kan klaarmaken. Vandaag ben ik vrij en gaan me vanmiddag nog wat dingen doen met de familie. Ik voel me hier al zo thuis en comfortabel. De kinderen hebben zo hun moeilijke momenten dat ze totaal niet willen luisteren en super gemeen zijn naar elkaar, maar dat ik wel wat het ook leuk maakt. Een beetje uitdaging is ook wel fijn. Ik ben er dus zeker van dat dit het juiste gezin is en ik hier een top jaar ga hebben.
Ik zal proberen updates te plaatsen, maar zodra school begint worden de weken veel hetzelfde. Ik zal dus zien wanneer ik weer plaats. ;)

-xoxo- Kimberley

  • 02 Augustus 2018 - 18:35

    Karin:

    Eindelijk weer een blog. Nee grapje hoor. We weten dat je nu druk bent en dat vinden we alleen maar fijn voor je. Genieten van deze tijd in Amerika. Gelukkig nog een leuk gezin gevonden.
    Xxxx mama

  • 02 Augustus 2018 - 18:55

    Marion Withoff-Meerdink:

    Hai Kimberley. Nou zo te horen zit het bij dit gezin wel snor. Er wordt hier gecommuniceerd!
    En je klinkt ook heel opgewekt. Ik wens je een mooie tijd toe en je hebt nu al genoeg te doen. Dan gaan
    de dagen ook snel voorbij.Veel succes en tot horens. Groetjes Marion.

  • 02 Augustus 2018 - 21:11

    Elly Bosvelt:

    Hoi Kimberley, wat fijn dat je het nu al naar je zin hebt in het nieuwe gezin. Zo te lezen heb je het wel druk, maar daar tegenover staat in je blog dat je ook geniet van de gezelligheid. Als het zo blijft kun je het jaar wel uitzingen denk ik. Een ontzettend leuke blog. Kijk uit naar de volgende.
    Groetjes Elly Bosvelt

  • 02 Augustus 2018 - 21:19

    Wilma:

    Kimberley wat fijn dat je het nu na je zin hebt. ! We blijven je volgen . Heel veel succes en plezier !
    Fam dreijers

  • 02 Augustus 2018 - 21:44

    Nicky Heinne :

    Wat goed om te horen dat je het leuk hebt. Ik hoop écht dat dit jouw jaar wordt! Geniet ervan meid. Ik geniet zoals zovelen van jouw blogs

  • 03 Augustus 2018 - 10:17

    Petra Wheeler:

    Fijn om te lezen dat je 't nu naar je zin hebt en dat je je daar zo thuis voelt. Veel plezier!

  • 07 Augustus 2018 - 13:50

    Dirry:

    Hoi,Kimberley,

    Na een val.se start bij het eerste gezin heb je nu je draai gevonden.(moedig besluit)
    Ik vind het leuk om je te volgen.
    Maak er een leuke tijd van.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Temecula

kimberley

Actief sinds 20 Juni 2018
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 7660

Voorgaande reizen:

08 Juli 2018 - 08 Juli 2019

au pair in Amerika

Landen bezocht: