Arrived in the city that never sleeps - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu Arrived in the city that never sleeps - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu

Arrived in the city that never sleeps

Blijf op de hoogte en volg kimberley

08 Juli 2018 | Verenigde Staten, Tarrytown

Mijn allereerste reisverslag over het avontuur in Amerika.
Voor alle mensen die mijn avontuur in de gaten willen houden, hier komt het dan.

Laat ik eerst nog maar beginnen met de laatste week in Nederland. De zondag voor mijn vertrek hadden mijn ouders een verrassingsfeest georganiseerd voor mijn afscheid. Dit had ik helemaal niet verwacht en was dus ook super leuk. Maar na dit feest begon toch echt de tijd te dringen om de laatste dingen te regelen en de koffers te gaan inpakken. Dat koffers inpakken bleek nog verdomd lastig, maar uiteindelijk lukte het om de ruimbagage niet te zwaar te maken, die 300 gram maakt vast niet uit ;). De ruimbagage voldeed dus aan de 23 kg norm, en omdat niemand een gewichtslimiet voor mijn handbagage had, stouwde ik hier dus ook alles in wat te zwaar was en niet meer mee kon in de ruimbagage. Dit resulteerde erin dat ik dus met een koffer van 10 kilo en een tas van 2 kilo de gehele luchthaven zou moeten over slepen. Maar dat heb ik er voor over, immers zouden mijn spullen mee moeten.

De zondag van vertrek dan: om 3 uur de wekker om vervolgens om 3.45 Merle op te halen en te vertrekken naar Schiphol. Natuurlijk moest ik nog even mijn laatste kilometers maken in Nederland. om 6 uur waren we dan aangekomen op Schiphol. Na mijn koffer ingecheckt te hebben, en ze deden niet eens moeilijk over mijn 300 gram meer, was het tijd voor koffie. Immers had ik nog genoeg tijd over. Maar naar de koffie was het dan toch echt tijd voor het afscheid. Afscheid nemen van elkaar voor 1 jaar tijd gaat gepaard met veel tranen, zelfs van iemand die amper huilt. Na nog wat nagezwaai moest ik dan toch echt door de douane heen, om vervolgens heel Schiphol door te lopen naar mijn, extreem ver gelegen, gate. Hier nog even wachten en toen was het toch echt tijd om aan boord te gaan. De laatste stappen in Nederland, op naar Amerika. Na een vlucht van ongeveer 8 uur kwamen we aan in New York. Doordat we eerder weg mochten op Schiphol waren we te vroeg en was er nog geen gate beschikbaar, maar toch zette ik 1 uur voor verwachte aankomst toch mijn eerste stappen op Amerikaanse grond. De tijd die we eerder aankwamen werd wel weer ingehaald door het extreem lange wachten voor de paspoort controle. Na deze controle de koffer ophalen en deze stonden al naast de band, zo lang duurde het. Met alle bagage op zoek naar de uitgang en de mensen van de organisatie. Na deze gevonden te hebben moest ik nog wachten op 5 andere meiden uit Duitsland uit 2 vliegtuigen. Dus het werd nog meer wachten. Rond half 2 konden we dan eindelijk met een taxi naar ons hotel gebracht worden, inchecken en douchen. Ondertussen ben ik nu na mijn slaap van 3 uur al weer 20 uur wakker. Zodadelijk kunnen we eten en dan wordt het tijd om te gaan slapen, morgen beginnen de informatiebijeenkomsten en komen waarschijnlijk ook mijn andere kamergenoten aan. Voor nu ga ik genieten van de rust die ik nog even heb in mijn eentje en mijn nacht slaap inhalen.

Ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe post te plaatsen.
-xoxo- Kimberley

  • 09 Juli 2018 - 08:37

    Karin Te Kolstee:

    Supermooi geschreven schat. Ik wacht met spanning op je volgende verhaal. Leuk om je zo te kunnen volgen. Zeker voor andere mensen die geïnteresseerd zijn in jouw avontuur. Geniet ervan. Xxxx mama.

  • 09 Juli 2018 - 09:16

    Yvonne Wiltink:

    Hallo Kimberly, wat leuk om te lezen hoe je begint aan dit avontuur. Mijn dochter Carmen is een paar jaar geleden voor au-pair naar Mallorca geweest. Zij kwam eerder terug dan dat de planning was. Maar ze heeft er mooie herinneringen aan overgehouden. Ook heeft ze daar veel van geleerd.
    Probeer dit reisverslag, met alle ups en downs, vol te houden. Zeker voor het thuisfront is dat heel kostbaar.
    Het telkens opnieuw kunnen nalezen zal voor jouw ouders heel fijn zijn.
    Maak er een mooi jaar van in Amerika. Groetjes Yvonne Wiltink

  • 09 Juli 2018 - 10:38

    Rimy Wiltink-Veltman:

    Leuk om je te volgen. Heerlijk leesvoer. Fijne au-pair tijd Kimberley!

  • 09 Juli 2018 - 11:16

    Christel:

    Heyy wat fijn dat je goed aangekomen bent.
    Leuk om je te volgen.
    Ik zal deze link in de Maandagavond trainingsgroep plaatsen, zodat je fccl rijders je ook kunnen volgen.
    Heel veel plezier en succes daar.

  • 09 Juli 2018 - 11:15

    Corrie Wiltink:

    Super leuk om je via je verhalen te volgen. Geniet van deze nieuwe en uitdagende ervaring.

  • 09 Juli 2018 - 11:41

    Elly Bosvelt:

    Fijn dat de reis goed is verlopen. We blijven je verhalen volgen. Geniet maar fijn van deze nieuwe uitdaging.

  • 09 Juli 2018 - 12:53

    Ilse:

    Heel veel plezier Kimberley. Geniet ervan!

  • 09 Juli 2018 - 14:27

    Ineke Renskers:

    Heel leuk om je zo een beetje te volgen,Ik kijk uit naar je volgende verslag! Dag hoor grt.van hier

  • 09 Juli 2018 - 14:39

    Wilma Dreijers:

    Wauw Kimberley. Super om telezen dat je goed bent aangekomen, het avontuur Amerika is begonnen wij wensen jou heel veel plezier en geniet ervan. En we gaan je volgen!
    Succes en knufffel van Stijn !

  • 09 Juli 2018 - 15:40

    Jolanda Willink:

    Wat leuk dit kimberley. Zo kunnen we je nog beetje volgen. Je geduld is al goed op de proef gesteld. Nu kan het echt beginnen. Succes en geniet ervan.

  • 09 Juli 2018 - 20:11

    Judith Geelink:

    Hoi Kimberley,
    Heel veel plezier in the USA. Geniet er van.

  • 10 Juli 2018 - 19:13

    Nicky Heinne :

    Heel veel plezier Kimberley!
    Leuk om je hier te kunnen volgen en jouw reisverslagen te lezen!
    Groetjes,
    Nicky

  • 10 Juli 2018 - 20:43

    Sabrina Te Winkel:

    Hallo Kimberley,

    Ik ben 'n collega van je moeder.
    Ik wil je heel veel plezier toe wensen in de USA!
    Wat een geweldige ervaring voor je zeg, maak er wat moois van en geniet!

    Groetjes van Sabrina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tarrytown

kimberley

Actief sinds 20 Juni 2018
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 7661

Voorgaande reizen:

08 Juli 2018 - 08 Juli 2019

au pair in Amerika

Landen bezocht: