De eerste dagen in the United states - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu De eerste dagen in the United states - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van kimberley kolstee - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in the United states

Blijf op de hoogte en volg kimberley

14 Juli 2018 | Verenigde Staten, Tarrytown

Ondertussen is het al weer tijd voor mijn 2de blogpost, maar als eerste wil ik iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn eerste blog. Het was heel leuk om al jullie reacties te lezen.
Dan nu de dagen in het oriëntatie hotel.

Daar waar ik in mijn vorige post nog hoopte op een nacht alleen, bleek dit toch niet waar. Nog voor het avondeten kwam mijn eerste kamergenoot aan vanuit Duitsland. Een leuke meid van dezelfde leeftijd waar ik de hele oriëntatie mee ben omgegaan. Het jammere was alleen dat zij naar Denver vertrok en we elkaar dus waarschijnlijk niet meer gingen zien naar het verlaten van het hotel. Na de kennismaking in de kamer was het dan eindelijk tijd voor het diner. Met alle 40 meiden die er al waren konden we pasta eten en tegelijkertijd kregen we alvast wat uitleg over hoe de komende dagen gingen verlopen. Hierna maar snel naar de kamer om te gaan slapen, want de volgende ochtend zouden we om 7.00 wakker gebeld worden. Die ochtend waren we niet meer met 2, maar met 3 meiden. Midden in de nacht was onze laatste kamergenoot aangekomen vanuit China, een meisje dat ik de rest van de oriëntatie ook niet meer veel in onze kamer heb gezien. Daar gingen we dan naar het ontbijt toe om vervolgens om 8.00 klaar te zitten voor de "driving course". Onze host families hadden hier speciaal voor betaald, zodat wij alvast uitgebreid alle regels en manieren van omgang in het verkeer kenden. Het was een zeer nuttige, maar ook gezellige dag. Aan het eind van de dag was het tijd voor het diner, waar nu ook alle andere au pairs waren die vandaag waren aangekomen. In totaal zouden er morgen 186 au pairs aanwezig zijn tijdens de meetings. Behoorlijk wat dus. Na het diner maar even zwemmen en dan door naar bed, want de weker zal 30 minuten eerder gaan. Om 6.30 ging dus de telefoon in onze kamer en moesten we ons gereed maken voor het ontbijt. Dan om 8.00 weer klaar zitten voor de meetings. Ondanks dat het 30 graden was in New York kregen wij hier in de meeting ruimtes niet zo veel van mee, hier stond de airco zowat op standje vriezer. In de korte pauzes die we kregen dan maar even snel naar buiten om op te warmen en dan weer de kou in. Maar vandaag stond wel het mooiste op de planning. Om 5 uur zouden we beginnen aan de New York tour. We vertrokken vanuit het hotel en ruim 1 uur later waren we in the city. Eerst door naar Rockefeller Center om hier met de lift naar verdieping 70 om hier het adembenemende uitzicht te zien van New York. Na wat insta waardige foto's te hebben gemaakt terug naar beneden en door naar Times Square. Ook hier hadden we weer wat vrije tijd en konden we dus foto's maken. En dan zie je pas wat voor gekke dingen mensen doen voor de perfecte foto, stil gaan staan op de oversteek om foto's te maken en dan moeten rennen omdat het stoplicht op groen gaat en de auto's gaan rijden. Van Times Square door naar een park waar we het vrijheidsbeeld konden zien, ook al was dit niet helemaal waar want dat beeld was nog zo'n 3 kilometer verderop en leek dus eerder op een babypopje zonder contouren. En dan was het al weer tijd om terug te gaan naar het hotel. Bij aankomst was het ondertussen al weer 12 uur en de volgende ochtend zal de wekker weer om 6.30 klinken. Snel slapen dus en dan weer opstaan. Deze ochtend moesten alle koffers worden ingepakt, want we zouden afreizen naar onze host families. Dus koffers inpakken, ontbijten, kamer leeghalen en om 8.00 weer klaar zitten voor de meetings. Nog wat dingen over EHBO in Amerika en wat laatste kind verbonden dingen was het om 2 uur tijd het hotel, na nog een niet zo lekkere lunch, te verlaten. De bussen werden geladen naar de verschillende luchthavens en afscheid werd genomen. Mijn bus was de eerste die om 2 uur vertrok, ondanks dat mijn vlucht pas om 7.20 was. Op de luchthaven was ik samen met 2 andere meiden die in dezelfde plek zitten als ik. We konden gelukkig al inchecken en door de security en dan kon het lange wachten beginnen. En toen was het eindelijk zover, we konden boarden en aan onze 6,5 uur durende vlucht beginnen. Het meeste gedeelte heb ik hiervan geslapen en toen waren we eindelijk in San Francisco. Snel het vliegtuig uit, de wc gebruiken en koffers pakken en dan de host familie zoeken.
Hierover de volgende keer meer, maar dit waren mijn eerste dagen in het Amerika.

-xoxo- Kimberley

• 14 Juli 2018 - 08:15

Karin Te Kolstee:

Weer een superleuk geschreven verhaal. Xxxx mama

• 14 Juli 2018 - 18:41

Elly Bosvelt:

Heel interessant , maar je had wel een ontzettend druk programma. Vol belangstelling wacht ik op je volgende verslag !

• 19 Juli 2018 - 18:59

Claudia Oldenkotte:

He he eindelijk even de tijd voor je verhaal genomen.
    Prachig en boeiend verwoord!Maar mooie herinneringen en
    geniet er van.Groetjes Claudia.

• 20 Juli 2018 - 09:23

Tess:

Heel leuk om te lezen Kimberley, heel veel plezier daar!

• 24 Juli 2018 - 17:22

Conchi:

Hallo, wat leuk om te lezen hoe het met je gaat. Pff wat een apart gezin daar. Goed dat je wat anders gaat zoeken. Heel veel succes daar. Groetjes

• 24 Juli 2018 - 17:31

Conchi: